عمومی

معروف ترین بناهای تاریخی جهان

معرفی  معروف ترین بناهای تاریخی جهان

سی ان ان تصاویری از معروف ترین بناهای تاریخی جهان  را منتشر کرده است. “سازمان جهانی گردشگری” ملل متحد اعلام کرده فرانسه کشوری است که بیشترین بازدید کننده را دارد. نتایج نظرسنجی های مختلف نیز نشان داده است پاریس میان ۵ شهر پربازدید جهان قرار دارد؛ اما انتظار نداشته باشید که برج ایفل یا دیگر مکان های فرانسه جزء معروف ترین بناهای تاریخی جهان باشند. حتی مجسمه آزادی و دیوار بزرگ چین نیز در این فهرست قرار ندارند. در ادامه ، فهرستی از معروف ترین بناهای تاریخی جهان آورده شده است:

۱-ماچو پیچو

ماچو پیچو شهری با دیوارهای سنگی جلا داده شده است که در کشور “پرو” در آمریکای جنوبی قرار دارد. هر ساله بیش از یک میلیون گردشگر از این بنای تاریخی قرن ۱۵ بازدید می کنند.

۲- مسجد شیخ زاید 

مسجد شیخ زاید در شهر ابوظبی در امارات متحده عربی است. این مسجد ظرفیت ۴۱ هزار نفر را دارد و ساخت آن ۱۱ سال طول کشید.

۳-معبد انگکور وات

این معبد در “سیم ریپ” در “کامبوج” است و در  اوایل سده دوازدهم ساخته شد و بزرگترین بنای مذهبی جهان است. طرح آن بر روی پرچم کامبوج نیز نقش بسته است.

۴- کلیسای سن پیترو

کلیسای سن پیترو در شهر “واتیکان” در ایتالیا قرار دارد. این بنا دومین کلیسای بزرگ جهان محسوب می شود و مربوط به دوران رنسانس است. ارتفاع این کلیسا ۴۰۰ فوت (۱۲۱ متر) است.

۵- تاج محل

یکی از آرامگاه های زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر “آگره” در هند قرار دارد. این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند برای یادبود همسر ایرانی تبارش بنا شد.

۶-مسجد کلیسای جامع قرطبه

در شهر “قرطبه” در اسپانیا قرار دارد. این مسجد در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

۷-کلیسای ناجی در خون

در سن پترزبورگ روسیه قرار دارد. این کلیسا در زمان الکساندر سوم تزار روسیه ساخته شد.

۸-کاخ الحمرا

در شهر “گرانادا” در اسپانیا قرار دارد و یکی از مشهورترین نمونه های هنر شمال آفریقاست. این بنا به دلیل دیوارهای مستحکم و مزرعه های زیبایش مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.

۹- یادبود لینکلن

یکی از بناهای مشهور شهر واشینگتن دی سی در آمریکاست. این بنا در محوطه ای در مرکز شهر و در کرانه شرقی رودخانه “پوتوماک” قرار دارد. بسیاری از رویدادهای تاریخی در این مکان برگزار می شود.

۱۰- کلیسای جامع میلان

در شهر میلان در ایتالیا قرار دارد. معماری منحصر به فرد به زیبایی این کلیسا افزوده است.

 

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا