عمومی

اندونزی کشور هزار جزیره یکی از مقاصد محبوب گردشگران

 اندونزی یکی از مقاصد محبوب گردشگران در جنوب شرق آسیا

اندونزی کشوری با هزاران جزیره و با هزاران جاذبه‌ی منحصر به فرد،یکی از مقاصد محبوب گردشگران در جنوب شرق آسیا است،که برای هر سلیقه‌ای یک گزینه دیدنی دارد.


اندونزی یکی از کشورهای پرجمعیت دنیاست که در جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه به شکل یک قوس در طول خط استوا کشیده شده‌ است. این کشور مجمع الجزایری تشکیل شده از هزاران جزیره است. قبل از اینکه جاذبه‌های دیدنی این کشور را معرفی کنیم بگذارید اطلاعات اصلی در مورد این مقصد را با شما در میان بگذاریم.
اندونزی با وجود جمعیت زیاد و مناطق پرتراکم دارای جنگل‌های بسیار گسترده‌ای است. طبیعت اندونزی یکی از نقاط قوت این کشور به حساب می‌آید. بیش از دو سوم این کشور از جنگل‌های استوایی بارانی پوشده شده‌ است و بزرگ‌ترین جنگل‌ها در کشورهای جنوب شرق آسیا را در اینجا خواهید دید.
از نظر آب و هوا این کشور دارای آب و هوای استوایی است و بارندگی در طول سال تقریبا سنگین است. برای سفر به اندونزی از ابتدای ماه می (اردیبهشت ماه) تا اواخر سپتامبر (مهر ماه) زمان مناسبی است.
زبان رسمی اندونزی اندونزیایی است و پول رایج در آن روپیه است. گرچه این کشور دارای منابع طبیعی غنی است اما بیشتر مردم آن دارای قدرت مالی کمی هستند. با ورود به این کشور به خوبی متوجه تنوع نژادی و اقوام خواهید شد. ظاهر و پوشش بسیاری از این اقوام برایتان جالب خواهند بود.
نکته‌ی جالب و خوشمزه در مورد اندونزی تنوع بسیار میوه‌ها، غذاها و مزه‌ها است. در شهرهای اندونزی از غذاخوری‌های محلی گرفته تا رستوران‌ها با دیدن این غذاها سیر هم که باشید سخت می‌توانید جلوی امتحان کردنشان را بگیرید. طبیعتا کشوری با هزار هزار جزیره و اقوام مختلف، معجونی از رنگ و طعم غذاهای مختلف است.
در بیشتر غذاهای اندونزی ردی از برنج بخارپز شده، نودل، گوشت، مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات و سوپ با طعم‌های متنوع پیدا می‌کنید. اغلب این غذاها چرب، نرم، تند و پر از ادویه هستند.


بازارهای میوه رنگارنگ در شهرهای مختلف اندونزی حسابی وسوسه‌تان می‌کنند. از رفتن به این بازارها و گشت‌و‌گذار در آنها غافل نشوید.

 

جاذبه های گردشگری اندونزی:

۱-دیدنی‌های جاوه، سرزمین آتشفشان‌ها

جزیره جاوه تنها هفت درصد کل خاک اندونزی را تشکیل می‌دهد اما به تنهایی حدود ۶۰ درصد کل جمعیت این کشور را در خود جا داده است. این جزیره دارای آتشفشان‌های بسیاری است. جاوه دارای طبیعت حدودا استوایی و آب و هوای شرجی است. در اینجا می‌توانید از تماشای رقص معروف جاوه‌ای لذت ببرید.

قله آتشفشانی بورومو

در سفر به اندونزی شما شانس دیدن قله برومو آن هم از نزدیک را خواهید داشت! قله برومو کوه آتشفشانی در جاوه‌ی شرقی است. این قله با ارتفاع ۲٫۳۲۹ متر هنوز هم فعال است و از دهانه‌ی آن خاکستر خارج می‌شود. ابهت این آتشفشان و مناظر فوق العاده‌ی اطراف آن حسابی میخ کوبتان می‌کند.

 

۲-جزیره بالی

در سفر به اندونزی فرصت تجربه کردن لذت‌های خنک سواحل بالی را خواهید داشت. بالی جزیره کوچک و زیبایی است که با سواحل توریستی پوشیده از شن‌های نرم و طبیعت سرسبز گزینه‌ی محبوب بسیاری از گردشگران دنیا شده است. این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه د از آب و هوای بسیار متفاوت و دلچسبی برخوردار است.


در سواحل بالی تن به آب بزنید و با ورزش‌های آبی مثل کایاک سواری، غواصی، اسنورکلینگ، ماهی‌گیری و… سرگرم شوید. خسته هم شدید چه چیزی بهتر از دراز کشیدن روی شن‌های ساحل زیر نور آفتابِ اینجا؟ در چند روزی که اینجا وقت آزاد دارید پیشنهاد می‌کنیم سری به پارک فیل‌ها بزنین و هیجان سوارشدن روی فیل‌ها و بازی کردن با این موجودات دوست داشتنی را تجربه کنید.
بالی گزینه‌های مختلفی برای دیدن پیش رویتان می‌گذارد. مزارع پلکانی برنج، مراسم‌های محلی، فستیوال‌های مختلف و…
با این همه «هنر» در این جزیره حرف‌های زیادی برایتان دارد. در اینجا رقص و موسیقی شما را مبهوت و هنرهای جالب دستی سرگرمتان می‌کند.

۳-دیدنی‌های جاکارتا

جاکارتا پایتخت و قلب کشور اندونزی است. این شهر ابتدا یک شهر بندری کوچک بوده است اما اکنون بزرگ است چیزی حدود ۹ میلیون نفر جمعیت دارد و از مراکز مهم اقتصادی اندونزی به حساب می‌آید. جاکارتا دارای آب ‌و هوای استوایی است و در تمام طول سال هوایی گرم و مرطوب دارد. زمستان‌ها در این شهر باران‌ زیاد می‌بارد اما در بهار، بادی که از روی دریا می‌گذرد، هوا را مطبوع و دلنشین می‌سازد. اطراف جاکارتا را به خاطر آب و هوای گرم و مرطوب، فضای سرسبز جنگل‌های استوایی پوشانده و باعث شده این شهر چندین پارک و باغ با گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری داشته باشد.
جذابیت‌های طبیعی این سرزمین، معابد و کاخ‌های قدیمی، جشن‌ها و فرهنگ هندو هر سال گردشگران زیادی را به این شهر می‌کشاند.
جاکارتا مرکز تفریحات دریایی نیز هست. می‌توانید در سواحل این شهر خودتان را با تورهای قایق‌سواری، اسکی روی آب، غواصی، گردش با کشتی و کایت‌سواری حسابی سرگرم کنید. هیجان بازی‌های آبی در سایه‌ی نخل‌های بلند و باریک اینجا بسیار لذت‌بخش است.

شهر مینیاتوری تامان


در جاکارتا می توانید همراه با دالاهو به تماشای شهر مینیاتوری تامان بروید. در این شهر تمامی فرهنگ و دیدنی‌های اندونزی با مجسمه‌های هنرمندانه‌ی مینیاتوری در یک باغ بزرگ جمع شده است.

موزه ملی اندونزی


برای دیدن تاریخ اندونزی سری به موزه‌ی ملی اندونزی بزنید. این موزه مجموعه بزرگی از سرامیک‌ها و مجسمه‌های هندو است که در کنار ابزارهای جنگی و شمشیرهای جواهرنشان پادشاهان به نمایش گذاشته شده‌اند.

میدان مردکا 


میدان مردکا با مساحت یک کیلومتر بزرگترین میدان جهان است. این میدان در شهر جاکارتا قرار دارد و بنای یادبود ملی در میان آن نصب شده است. بیشتر رویدادهای ملی ماند ارتش و گردهمایی‌ها در اینجا برگزار می‌شود. در گوشه‌ای از مردکا قسمتی برای ورزش و تفریحات اختصاص داده شده است. مهمترین ساختمان‌های دولتی اندونزی از جمله کاخ مردکا، موزه ملی، دیوان عالی و وزارتخانه‌های مختلاف در اطراف این میدان ساخته شده‌اند. مردکا واژه‌ای اندونزیایی و مالایی به معنای آزادی و استقلال است.

۴-دیدنی‌های یوگیاکارتا

یوگیاکارتا یکی از شهرهای مهم اندونزی در جنوب مرکزی جزیره‌ی جاوه قرار دارد. این شهر به‌عنوان مرکز هنر کلاسیک و فرهنگ جاوه شناخته می‌شود و هنرهایی مثل طراحی روی پارچه، رقص، تئاتر، موسیقی، شعر و خیمه‌شب‌بازی در این شهر رایج است. این شهر با دارا بودن آثار تاریخی باقی مانده از زمان پادشاهی سلطان یوگیاکارتا و پس از آن نیز سلطه هلندی‌ها و همچنین آثار فرهنگی مثل فستیوال‌ها و طراحی‌های پارچه‌ای جاذبه‌های بسیاری را برای گردشگران در خود جای داده است.
با اینکه یوگیاکارتا بیشتر شهرتش را مدیون قرار گرفتن معابد پرامبانان و بوروبودور در این شهر است، اما بناهای تاریخی بسیار و موزه‌ها و دیگر جاذبه‌های یوگیاکارتا را نیز نمی‌توانیم نادیده بگیریم. کوه آتشفشانی «مراپی» در شمال این شهر قرار گرفته که دامنه‌های آن تا جنوب کشیده می‌شود.
از نظر تاریخی شهر یوگیاکارتا مانند بخش‌های دیگر اندونزی تحت تاثیر سلطه هلندی‌ها قرار گرفته است اما بیشتر از همه مدیون پادشاهی یوگیاکارتاست که در سال ۱۷۵۵ تاسیس شد. بسیاری از آثاری که اکنون در این شهر به جا مانده از رمان این پادشاهی بوده است. علاوه بر این آثار، بناهای ساخته شده توسط هلندی‌ها همچنان در این شهر دیده می‌شوند.

مجموعه کراتون


در یوگیاکارتا مجموعه کاخ‌های سلطنتی و پادشاهی کراتون با معماری زیبا که اکنون به یک موزه تبدیل شده پذیرای بازدیدکنندگان است.

مجموعه معابد پرامبانان


این مجموعه معابدی شگفت‌انگیز با معماری خاص هندوها است که در اواخر قرن نهم ساخته شده است و اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. سال‌ها بعد این معبد توسط پادشاهان بعدی تکمیل و بازسازی شد. معبد پرامبانان بر اساس باور هندوها به سه بخش اصلی تقسیم‌ شده است که شامل طبقات زیرین، میانی و بالاترین است. طبقه زیرین معبد، مکانی نامقدس و متعلق به طبقات پایین جامعه و حیوانات بوده است. طبقات میانی برای کسانی بوده که توانسته بودند خود را از ظلمت طبقات پایین رها کنند و بالاترین طبقه که مقدس‌ترین بخش معبد هست محل آرامش خداوند است. خصوصیات منحصر بفردی این معبد، ارتفاع زیاد و سبک خاص معماری، آن را از سایر بناهای موجود متمایز می‌کند. معابد پرامبانان به طور کلی دارای ۲۴۰ معبد بوده است که برخی تخریب شده‌اند و گاهی تنها یک تکه سنگ از آنها به جا مانده است.

معبد بوردوبور Borobudur


معبد بوردوبور بزرگترین معبد بودائیان جهان است. این معبد دارای شکل خاص و هرمی شکل است و به علت ارزش‌ بالای تاریخی، مذهبی‌اش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است است. در قرن نوزدهم هلندی‌ها معبد ویران شده بزرگ و کهنی را در اعماق جنگل‌ها جاوه پیدا کردند. این معبد نزدیک به ۲۷۰۰ تخته سنگ با حجاری برجسته و حدودا ۵۰۰ مجسمه بودا دارد.
در سرتاسر معبد بوردوبور تپه‌هایی دیده می‌شود که استوپا نام دارند. درون هر یک از این‌ها یک مجسمه‌ی بودا قرار دارد و هر کدام یک معبد به حساب می‌آیند. ورودی معبد از چهار جهت است و از هر جهتی که وارد شوید مجسمه‌های بودا را خواهید دید که ژست دست‌ها و آرنج‌هایش متفاوت است.

گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو

عضویت در خبرنامه پاسینیک کانال تلگرام پاسینیک

لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا