عمومی

سریع ترین خودروهای جهان

معرفی سریع ترین خودروهای جهان 

 

معروف ترین کمپانی های خودروسازی همیشه بر سر ساخت  سریع ترین خودروهای جهان  با یکدیگر رقابت دارند. این روزها کار به جایی رسیده که رقابتشان بر سر چند مایل بیشتر و یا کمتر است. سایت معتبر بیزینس اینسایدر لیستی از سریعترین خودروهای جهان را به معرض نمایش گذاشته که در ادامه شما را با این  سوپر اسپرت های  دوست داشتنی آشنا می کنیم.
 

۱- بوگاتی ویرون با سرعتی برابر با ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت

بوگاتی ویرون یک خودروی گرن توریسمو موتور وسط است. ویرون سوپر اسپرت با سرعت ۴۳۰ کیلومتر در ساعت سریع‌ترین خودروی جهان است و حداکثر سرعت نوع ساده آن ۴۰۸٫۴۷ کیلومتر در ساعت می‌باشد. این خودرو توسط فولکس واگن طراحی و بوسیله شرکت بوگاتی در فرانسه تولید می‌شود. نام ویرون از پیر ویرون که قهرمان مسابقه ۲۴ ساعته مردان در سال ۱۹۹۳ با ماشین بوگاتی بود، گرفته شده است. این خودرو به عنوان خودروی منتخب دهه گذشته برنامه مشهور تخت گاز برگزیده شد. این خودرو با توان حداکثر ۱۰۰۱اسب بخار و حداکثر با سرعت ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت است. تمام قطعات آن به صورت دستی ساخته و سرهم ‌بندی شده و قیمت آن بدون هیچ گونه لوازم اضافی دو و نیم میلیون دلار است و ۳۰۰ عدد تاکنون ساخته شده است که فقط یکی از آنها در ایران وجود دارد.
 

۲- آژیرا آر با سرعتی برابر با ۴۱۸ کیلومتر بر ساعت

کوئنیگسگ سازنده آژیرا یک شرکت خودرو ساز سوئدی در زمینه خودرو های اسپرت است و کارخانه آن در شهر انگلهولم قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۹۴ میلادی تاسیس گردیده است. اولین خودرو ساخت این شرکت در سال ۲۰۰۲ مجوز تردد دریافت نمود و مدل ccx از سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد.
 

۳- گامپرت آپولو با سرعتی معادل ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت

گامپرت آپولو خودرویی است که از سال ۲۰۰۵ تاکنون تولید شده ‌است. این خودرو در کلاس خودرو اسپرت قرار گرفته و طراحی آن بر اساس توزیع نیروی پیشران آن بوده است. وزن آن در حالت طبیعی ۱٬۱۰۰ کیلوگرم است. سیستم جعبه‌دنده آن ۶ دنده به صورت دستی است.
 

۴ – نوبل ام۶۰۰ با سرعتی معادل ۳۵۸ کیلومتر بر ساعت

در اتومبیلی چون M۶۰۰ یک فرایند معکوس دیده می شود، بدین معنی که رفتار و دینامیک اتومبیل در دنیای مجازی و با نرم افزارهای پیشرفته بررسی و سپس در حد مطلوب تنظیم شده تا دیگر نیازی به سیستمهای الکترونیکی در دنیای واقعی وجود نداشته باشد. این روش فرآیند جدیدی است و کمتر خودرو سازی تا به امروز از آن استفاده کرده است ولی نتیجه کار از نظر مهندسان نوبل کاملا رضایت بخش بوده است و هندلینگ و دینامیکM۶۰۰ بسیار عالی گزارش شده است.

موتور این اتومبیل از نوع ۸ سیلندر تمام آلومنیومی با حجم ۴.۴ لیتر و ۲ عدد توبو چارجر است و توسط بی ام و یا ولوو تامین خواهد شد. توان این موتور حداقل ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور آن بیش ۷۰۰ نیوتون متر خواهد بود.
 

۵- لامبورگینی اونتادور ال پی ۷۰۰ با سرعتی معادل ۳۴۹ کیلومتر

لامبورگینی اونتادور در سال ۲۰۱۱ توسط اشتفان وینکلمن رئیس کمپانی لامبورگینی رونمایی شد. این ماشین که قدرتی برابر ۶۹۱ اسب بخار و حداکثر سرعتی برابر ۳۵۰(بعداً در تست‌های یک مجله انگلیسی به ۳۷۰ هم رسید) و ۰-۱۰۰ برابر ۲٫۹ ثانیه دارد اونتادور جانشین مورسیه لاگو است.

لامبورگینی اونتادور ال پی ۷۰۰ یک اتومبیل اسپرت دو در، دو صندلی است که ۶ ماه بعد از پرده برداری ابتدایی در تاریخ ۲۸ فوریه سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه ژنو به صورت عمومی معرفی گردید.
 

۶- فراری ۵۹۹ جی تی او با سرعت ۳۳۴ کیلومتر

بدنه و شاسی این ماشین برای پایین آوردن وزن تماماً از آلومینیوم ساخته شده ‌است بطوریکه مهندسان فراری خودرویی با این هیبت را به وزنی حدود ۱۸۵۰ کیلو رسانده‌اند (۲۰۰ کیلو سنگین تر از تویوتا کمری و ۶۵۰ کیلو سنگین تر از سمند ایرانی) که برای یک خودروی ۱۲ سیلندر یک رکورد خوب محسوب می‌شود.

پوسته موتور این فراری از مدل موتور انزو قرض گرفته شده ‌است و برای پایین آوردن هزینه ساخت در ساخت موتور از آلیاژها و مواد ارزان تری استفاده شده‌ است. این کار نه تنها کیفیت ساختش را پایین نیاورده بلکه تجربه‌های جدید مهندسین فراری موجب شد تا این موتور مقاومت بهتری نیز بدست بیاورد و در زمینه موتورهایی با این حجم پس از دو موتور از کمپانی BMW در طی دو سال مداوم از سال ۲۰۰۶ تا کنون به عنوان یکی از موتورهای برتر باشد و در جایگاه بالاتری از رقبایی همچون لامبورگینی، مکلارن مرسدس و پورشه قرار گیرد. بعد از موتور بارزترین ویژگی این خودرو سیستم فنربندی آن است.
 

۷- فراری اف اف با سرعت ۳۳۳ کیلومتر

فراری به ایتالیایی یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در سال ۱۹۲۹ توسط انزو فراری و تحت نام اسکودریا فراری راه‌اندازی شد. این شرکت در سال‌های نخست فعالیتش به ‌عنوان حامی مالی راننده‌ها و در زمینه طراحی و ساخت خودروهای مسابقه‌ای متمرکز بود و از سال ۱۹۴۷ تولید اتومبیل‌های جاده‌ای را با برند فراری آغاز نمود و امروزه در حوزه طراحی و تولید خودروهای سوپر اسپرت فعالیت می‌نماید.
 

۸- مک لارن ام پی فور با سرعت ۳۲۹ کیلومتر

مک‌لارن ام‌پی۴-۱۲سی خودرویی است که در سال‌های ۲۰۱۱ تولید شده ‌است. این خودرو در کلاس خودرو اسپرت قرار گرفته و طراحی آن خودروهای موتور وسط عقب – محور عقب بوده است. سیستم جعبه‌دنده آن ۷ دنده است.
 

۹- کوروت زد آر وان با سرعت ۳۲۸ کیلومتر

شورولت کوروت سی۶ زدآر۱ نام یک خودروی سوپر اسپرت از اقسام شورلت کوروت است که از سال ۲۰۰۹ تا کنون در ایالات متحده آمریکا تولید شده‌ است.

این خودروی ۸ سیلندر طولش ۴٫۴۷۶ میلیمتر، عرض آن در حالت طبیعی ۱٫۹۲۸ میلیمتر ارتفاع آن در حالت طبیعی ۱٫۲۴۴ میلیمتر و وزن آن در حالت طبیعی ۱٫۵۱۵ کیلوگرم است.

کمپانی شورولت آمریکا قیمت این خودرو برای مصرف داخلی امریکا در سال ۲۰۱۳ را در حدود ۱۱۲٫۰۰۰ دلار امریکا تعیین کرد.
 

۱۰- بنتلی کانتینتال با سرعت ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت

بنتلی کانتیننتال جی‌تی خودرویی است که از سال ۲۰۰۳ تاکنون در انگلستان تولید شده‌ است. طراحی آن موتور جلو و خودرو چهار چرخ محرک بوده است. سیستم جعبه‌دنده آن ۶ دنده به صورت خودکار است.

 

منبع : بیزینس اینسایدر 

www.Persian-Star.org

عضویت در خبرنامه پاسینیک
کانال تلگرام پاسینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا