عمومی

۱٫۲ ترابیت‌برثانیه؛ چین حالا سریع‌ترین اینترنت جهان را دارد


۱٫۲ ترابیت‌برثانیه؛ چین حالا سریع‌ترین اینترنت جهان را دارد ⚡️

🔴 بر اساس گزارش خبرگزاری South China Morning Post، چین اولین سرویس اینترنت نسل بعد دنیا را رونمایی کرده است، آن هم در شرایطی که انتظار می‌رفت رونمایی چنین سرویسی تا دو سال دیگر امکان‌پذیر نباشد. این سرویس ازلحاظ تئوری می‌تواند ۱۵۰ فیلمِ بسیار باکیفیت و حجیم را در یک ثانیه انتقال دهد.

🔴 شبکه‌ی جدید چین که در نقش بزرگراهی حیاتی برای اتصال اطلاعات شهرهای بزرگ این کشور عمل می‌کند، سرعت انتقال داده‌ی چشمگیر ۱٫۲ ترابیت‌برثانیه را ارائه می‌دهد. سرعت این سرویس ۱۰ برابر بیشتر از سریع‌ترین سرویس‌های فعلی اینترنت است تا دستاوردی قابل‌توجه برای چین ثبت شود.

🔴 کابل‌های شبکه‌ی موردبحث بیش از ۳٬۰۰۰ کیلومتر را در بر می‌گیرد. این شبکه شهرهای پکن، ووهان و گوانگژو را ازطریق کابل‌های فیبر نوری به یکدیگر متصل می‌کند.

🔴 سرویس مذکور که از چند ماه پیش وارد مرحله‌ی عملیاتی شده است، ثبات بالایی دارد و بازدهی‌اش نیز زیاد است. سرویس ۱٫۲ ترابیت‌برثانیه‌ای چین نتیجه‌ی همکاری دانشگاه چینهوا، اپراتور چاینا موبایل، شرکت هواوی و همچنین شرکت سرنت است.

🔴 اکثر شبکه‌های اصلی اینترنت جهانی در حال حاضر با سرعتی در حدود ۱۰۰ گیگابیت‌برثانیه فعالیت می‌کنند. چین با شبکه‌ی جدیدش، استاندارد جهانی جدیدی تعیین کرده و حتی توانسته است فراتر از پیشرفته‌ترین سرویس آمریکا (با سرعت ۴۰۰ گیگابیت‌برثانیه) ظاهر شود.

🔴 شبکه‌ی ۱٫۲ ترابیت‌برثانیه‌ای چین بخشی از پروژه‌ی بزرگ FITI (زیرساخت فناوری اینترنت آینده) است. این پروژه‌ی عظیم نه‌تنها در پی افزایش سرعت اینترنت در آینده‌ی نزدیک است بلکه می‌خواهد زیرساخت‌های لازم را برای افزایش هرچه بیشتر در آینده‌ی دور فراهم کند.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا