عمومی

اینترنت ثابت در ایران؛ کند، بی‌رمق و در آستانه گرانی


اینترنت ثابت در ایران؛ کند، بی‌رمق و در آستانه گرانی

🔴 زارع‌پور ادعا می‌کند که مشکلات اینترنت ثابت نتیجه عدم نوسازی زیرساخت‌ها در ۱۰ سال قبل بوده اما آیا وزارتخانه او عملکرد مثبتی در این حوزه داشته است؟

🔴 آمارهای ماهانه اسپیدتست، که یکی از منابع مورد ارجاع وزیر ارتباطات در بحث سرعت و کیفیت اینترنت است، نشان می‌دهد که هرچند زارع‌پور می‌گوید در دو ماه اخیر وضعیت اینترنت ۳۰ درصد بهتر شده اما در این بازه زمانی میانه سرعت اینترنت کشور نه‌تنها بهتر نشده بلکه افت پیدا کرده است.

🔴 در هفت ماه اخیر بالاترین میانه سرعت اینترنت ثابت ۱۱.۹ مگابایت بر ثانیه بوده و این عدد در تیر و مرداد امسال حتی تا ۱۱.۳ مگابایت بر ثانیه افت کرده است.

🔴 در شهریور تا مهر ۱۴۰۲ هم سرعت اینترنت ثابت ۱۱.۶ مگابایت بر ثانیه بوده که باعث شده ایران در رتبه ۱۵۳ جدول اسپیدتست قرار بگیرد؛ این بدترین جایگاهی است که ایران از لحاظ میانه سرعت اینترنت ثابت در سال ۱۴۰۲ داشته است.

🔴 ارقام منتشرشده در آخرین گزارش رگولاتوری هم رشد اینترنت ثابت که در گزارش پاییز ۱۴۰۱، ۲ درصد اعلام شده بود در زمستان سال گذشته به ۰.۷۶ درصد رسید و گزارش مربوط به بهار ۱۴۰۲ هم رشد منفی در ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت را نشان می‌دهد که معنایش کاهش رغبت مشترکین به استفاده از اینترنت ثابت است.

🔴 گزارش‌های دیگری درباره سرعت اینترنت در ایران نیز نشان می‌دهد ایران از نظر میانگین سرعت اینترنت در میان ۱۰۰ کشور در رتبه ۹۷ را دارد و فقط سودان، کامرون و کوبا هستند که سرعت اینترنتشان کمتر از میانگین سرعت ماست.

🔴 از مجموع آمارهای مختلف مربوط به سرعت اینترنت ثابت در ایران می‌توان به این نتیجه رسید که اینترنت ایران فارغ از مساله فیلترینگ و افت سرعت و کیفیت هنگام استفاده از VPN به طور کلی در این هفت ماه وضعیت نامطلوبی داشته است.

🔴 نه‌تنها وعده‌های همیشگی درباره افزایش سرعت محقق نشده بلکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مهر ماه اینترنت کشور دائما کندتر شده است.

در زومیت بخوانید: اینترنت ثابت در ایران؛ کند، بی‌رمق و در آستانه گرانی

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا